Wednesday, October 20, 2010

flu,10 bln,night-stops...

Salam,agak lame tak update.Saya diserang flu yang kemudian berjangkit kepada ramai orang,termasuk adik ipar yang tengah sarat mengandung(sorry dik!).Alhamdulillah,semua nampaknya sudah beransur pulih.Nur Ai'syah saja yang masih berair hidungnya,minggu ini die sungguh mudah menangis,kadang-kadang saya sendiri rasa hilang sabar,semua tak kena,tapi tahan saja,mujur suami setia mengambil alih bila-bila diperlukan.Agaknya betul kata orang,anak perempuan ikut muka mak,PANAS...hehe..alasan tak munasabah,tapi kadang-kadang boleh pakai untuk sedapkan hati sendiri.
Minggu lepas rasa gusi Ai'syah tak ade ape lagi,semalam tengok,ada dua bonjol putih pada gusi,nak keluar gigi rupanya anak Ummi..patutlah..semuanya tak kena...owh,Ai'syah juga sudah bertatih sendiri,sekali sekala dia lepas tangan dan berjalan beberapa langkah dengan sendiri..mula-mula tengok dulu mengalir jugak air mata,Ummi bangga Ai'syah berjalan tak pakai "walker".Mintak maaf kata,saya memang anti-walker selepas saya ambil subjek Psikologi Kanak2 dan Remaja.Pensyarah saya menceritakan seribu satu keburukan walker dan kesannya pada proses pembesaran dan pembelajaran anak2.Biarlah mak ayah kita dulu saja yang buat silap,kita yang dah belajar,janganlah ulang perkara yang sama bukan?
Sekarang suami sungguh banyak night-stop,nak merungut pun tak boleh,bukan saya tak tahu kerjanya memang begitu.Apa boleh buat,rezeki kami anak beranak.Maka tidurlah saya bertemankan baju suami yang ada baunya.Syukurlah Ai'syah teman yang setia..kejutkan ummi subuh,teman ummi makan,baca buku sama2,tak ada apa yang lebih saya perlukan dari segala nikmat yang Allah pinjamkan didunia yang sementara ini.
kami sekeluarga ,saya terutamanya sangat excited menanti ketibaan ahli keluarga baru.Bukan saya mengandung,adik ipar akan bersalin seminggu dua ini,minta2 semua berjalan lancar,insyaAllah nanti bila adik mula bekerja,saya yang akan menjaga si kecil yang juga baby girl!yay!mendoakan segala yang terbaik insyaAllah..
panjang bebel hari ini,akibat lama tak menulis.:)oklah,salam..

2 comments:

linie said...

ai'syah ikot muke ko ehh,,,bukan ijad ehh??hehe

ctfadzlin said...

entah,mak ijad ,mak aku kate aritu byk ijad,ni dh mcm byk aku plak..kekeke..