Thursday, June 24, 2010

Berbaloi ker??

Saye bukan alim sangat..tapi satu bende yang paling saye pantang...orang yang memang dh lame bertudung,bukak tudung mase kahwin!Woh!Pantang betul saya..Tak tau kenape,tapi rase macam..Tolonglah!Iyer,ade kate2 (Correct me if i'm wrong) "Berkerjalah kamu bersungguh-sungguh hari ini,seperti kamu akan mati esoknya.." Tapi die takde pulak kate,cabutlah tudung sekali,sebab anda hanye kawen sekali..Ha?ade2??TAKDEKAN??
Iyer,betul..it's all about personal choices..kubur lain2..yer itu jugak..tapi tolongla!tolong!kenape?hampir sepanjang hidup anda bertudung,tapi pada hari yang mulia,perkahwinan(sangat suci!)kenapa anda memilih utk buat dosa??kenapa?tolonglah fahamkan saye..sebab saye tak faham..Bukankah membina masjid itu sungguh besar pahalanya??Meraikan pernikahan itu besar hikmahnya?kenapa perlu buka aurat yang selama ini dijaga?
Saye memang emo pasal bende ni..Siapa yang terkena dan terasa saya mintak maaf..Ini PENDAPAT saya.Berbaloike?Bile tue2 anak2 tengok gambar mak mase mude2 seme bertudung,tetibe die tengok mase kawen mak tak pakai tudung..Ape agaknye mak jawab?
"Owh,tu skali je mak bukak tudung..mase kawen.."Adik nanti pun bleh bukak tudung bile kawen..Yer mak yer?

p/s:emosi mungkin dipengaruhi PMS.sukela..blog aku..LOL!

2 comments:

linie said...

sbb klu btudung, sukar utk myerlahkan kecantikannye, perhaps???
n juge pkai tdung, sgt limited peshen2 nye mungkin..

suke ati mereka lahh..aku pon xpaham ngn jiwa2 mereka ini..

oww. lupe,rmbut nye sgt cantek, maka sgt patut d pamerkan

Anonymous said...

i know what are u thinking of... patut la ader tanya ari tue... ekekekeke.......